maandag 18 mei 2015

Challenge week 2; water wondermiddel?

Een week vliegt voorbij, afgelopen week stond in het teken van bewustwording.

Veel wist ik natuurlijk al wel maar het werkt wel verhelderend als je dagelijks opschrijft wat je eetpatroon is en wat je aan beweging hebt gedaan.

Het volgende is mij erg opgevallen;

Eten! Ik gun mezelf weinig tijd om te eten, ik ben dol op eten maar het moet vooral snel en niet te vaak want daar gun ik me geen tijd voor. Je kunt me wel een beetje vergelijken met een hamster ;-) Ik kan soms uren soms zelfs een hele dag niets eten...maar die schade haal ik altijd ergens in en dan gaan de remmen los. Uitdaging hierin was dus om van meestal 3, soms zelfs 2 of 1 eetmoment naar minimaal 6 te gaan!
En de eerste dagen ging dit redelijk maar ik merk vooral in het weekend dat ik het lastig vind aan tussendoortjes te denken. Vooral dus blijven focussen de komende tijd op meer eetmomenten zodat mijn stofwisseling ook op gang blijft en dat is veel beter voor de verbranding!

Beweging! Ik kan vanwege mijn gezondheid nu niet intensief sporten maar ben er ook van overtuigd dat wanneer je niet als een gek de sportschool induikt toch veel kunt bereiken en dat bleek!
Sporten ging goed, in hoeverre je het sporten kunt noemen maar ik ben heel doelgericht te werk gegaan en ik vond het leuk! (ook niet onbelangrijk) Iedere ochtend en avond deed ik buikspieroefeningen, recht en schuin en in combinatie met brug en plank (dat zijn van die afschuwelijke krachttraining houdingen waarvan je hoopt dat niet iemand stiekem een foto maakt). Aan het eind van de week zat ik al aan het dubbele van waar ik mee begonnen was! Ik begon met 3 x 20 herhalingen/seconden en zit nu al op 6 x 30 herhalingen/seconden! Ik kan het zelfs al zien! (betere motivatie is er niet! Yeah!)
Het werkt zo aanstekelijk dat ik soms voor de lol 3x de trap op en af loop en achter de computer zelfs oefeningen doe. Zo simpel is het dus en ja je krijgt spierpijn en ja je voelt het branden maar besef je dan dat het ergens toe leid!

Water! Een ding dat in ieder geval in mijn leven aangepakt moest worden is water drinken. Een struggle want ik vind het echt niet lekker. Ik ben een regelrechte Colalightjunk en tja daar hoef je niet ingewikkeld over te doen. frisdranken gewoon of light zijn niet best. Water is beter. Ik vind het heel knap van mezelf (mag je best zeggen toch?) maar ik begin de dag met twee glazen water, hiervoor gebruik ik mijn lievelingsglaasje die niet al te groot is om het op die manier overzichtelijk te houden en die vul ik dus twee keer. Het water in de ochtend vervangt de twee bekers melk die ik normaal drink, ik drink dus helemaal geen melk meer! Ooit geleerd dat er in melk net zoveel suiker zit als in frisdrank, wel andere suikers maar het blijven suikers. Kalfjes groeien er niet voor niets zo goed door ;-)
Dus de melk laten we staan.
En ik heb mezelf een prachtige bidon kado gedaan waaruit ik de hele dag water drink en inmiddels vind ik het nog lekker ook! Tussendoor drink ik nog wel een colaatje light en 's avonds ook.

En wat hebben al deze aanpassingen al gedaan? -1 kilo
Toch best netjes in een week, vrijdag zat ik trouwens op -2 echter na het weekend die dus wat lastig was bleef ik dus vanmorgen hangen op -1

Zelf denk ik echt dat het hem zit in het water! Natuurlijk ook wel in de combinatie maar het is algemeen bekend dat water gewoon heel goed voor je is en na een week kan ik wel zeggen dat het ook echt goed voelt!

Conclusie, we blijven water drinken, de oefeningen doen en we gaan nog werken aan het eetpatroon! Deze week wil ik wat leuke recepten gaan verzamelen om daar volgende week mee aan de slag te kunnen!

wordt vervolgd!

Liefs X






 

Geen opmerkingen: